Konopný seznam

úterý 1. března 2011

Kolektivní nakupování je čím dál populárnější

Slovo kolektivní nakupování nejdříve vyvolává představu skupiny žen, které tráví celý den pobíhání po obchodech a utrácením horentních částek za oblečení. No tato představa je daleko od pravdy. Kolektivní nakupování láká podle zkušeností ze zahraničí více mužů než ženy.

Kolektivní nakupování přes internet, je v USA známé již šest let, ale na Slovensku se kolektivní nakupování teprve začíná dostávat do povědomí uživatelů. Každým měsícem však počet projektů kolektivního nakupování narůstá.

Momentálně funguje přes 10 projektů kolektivního nakupování. Všechny se snaží shromáždit dostatečný počet zájemců, kteří by si v určeném časovém rámci koupili stejnou zlevněnou služby nebo zboží. Lákají na velké slevy, nejednou i přes 70 procent.

Ze zahraničních zkušeností přitom vyplývá, že nejoblíbenějšími produkty v kolektivním nakupování přes internet jsou vstupenky, elektronika, kosmetika, služby v oblasti cestování a ubytování či poukazy do restaurací.

Když zákazník o zboží projeví zájem, předběžně si ho koupí pomocí kreditky nebo debetní karty. Banka předběžně platbu autorizuje. V případě, že se sebere dostatek zájemce a sleva se aktivuje, banka peníze stáhne z účtu. V opačném případě jejich uživateli vrátí ale to se stává už pomalu výjimkou než pravidlem, neboť každá waw zpráva se šíří rychle a počet uživatelů kolektivního nakupování enormní rychlostí roste jako houby po dešti ...

Jediným problémem však je, že zvýhodněné nabídky se většinou týkají jen větších měst. Je však dost pravděpodobné, že nejeden portál postupně rozšíří své nabídky do více míst.

Před samotným nákupem si vždy pořádně prostudujte podmínky dané nabídky, včetně času do naplnění nabídky, dat platnosti příslušného kupónu a jiné náležitosti slevy. Předejdete tím zbytečným nepříjemnostem a nestane se vám tak, že koupíte "zajíce v pytli".

Žádné komentáře:

Okomentovat