Konopný seznam

středa 2. března 2011

Svět se mění, základy zůstávají

Vzpomeňte si jak jste získávali informace před 20 lety. A jaké možnosti jste měli před 30 lety?

Sáhli jste do police s knihami, zašli jste do knihovny? Koho jste se zeptali, pokud jste potřebovali radu?

Náš život se dramaticky změnil díky internetu. Už nám to ani nedochází, už si téměř nevíme rozpomenout, jak to bylo, když jsme ještě nemohli Guglom a neměli jsme 500.000 odkazů za 0,18 sekundy.

Výhoda je v tom, jaké je to všechno jednoduché. Nevýhoda je v tom, že pravdivost informací není zaručena a ne každý člověk dokáže v záplavě dat rozlišovat podstatné od bezvýznamného.

Je tu ještě jedna velmi nebezpečná nevýhoda: Pokud na tom internetu nejste, tak jako kdybyste neexistovali. Horší je to, že vy na tom internetu asi jste, ale při obvyklé lidské povrchnosti musíte být na první straně vyhledávače, jinak jako byste tam ani nebyli.

Ovládat marketing v minulosti znamenalo znát zvyklosti cílové skupiny. Co čtou zákazníci, co dívají, kde se jim můžeme postavit do cesty a získat jejich pozornost? Časopisy, noviny, televize, billboardy, přímý marketing, to všechno fungovalo. Základem bylo znát komunikační linie zákazníka.

Změnil se ten základ? Ne. Rozdíl je jen v tom, že dnes je hlavní linií v mnoha případech internet.

Co z toho vyplývá?

Musíte získat nové znalosti - jak se v této džungli prosadit. Marketing na internetu je v podstatě nová důležitá profese. Ještě i šéfové musí pochopit její základy, pokud nemají zůstat jako kůl v plotě. V dnešní době se začíná ukazovat, že žádná strategie firmy nebude fungovat, pokud nebude brát v úvahu marketing na internetu.

Základy zůstaly stejné, ale linie se změnily a ty třeba od piky zmapovat. Poznejte svou mapu.

Žádné komentáře:

Okomentovat