Konopný seznam

středa 2. března 2011

Proč optimalizovat web?

Stojí se vám dobře na konci dlouhého, téměř nekonečné řady? Vadí vám, že vás v tom množství lidí nevidno a vy musíte poslušně čekat na svůj čas? Stojíte v davu lidí, nikdo vás nechce jen tak před sebe pustit a vy musíte jen z dálky sledovat, jak vám utíká příležitost. Takto a podobně to může vypadat na vlakové nádraží, u lékaře, na tržišti. Čas je drahá hodnota, která se měří využitými příležitostmi. Každý, kdo prodává svůj nápad, svou práci ví, jak je důležité neusnout, využít čas, příležitost. Co udělá obchodník, aby využil svou příležitost je zřejmé. Postaví se před zákazníků a nabízí. Ale pokud je obchodníků příliš a Překřikují se navzájem? Co potom? Třeba se dostat na přední místo. Protože hlasitě křičet nestačí.
Ve světě internetu je postupně stále více poskytovatelů služeb. Jako přibývají, zvětšují svou početnost stává se problémem zviditelnit sebe, přiblížit sebe zákazníkovi na úkor konkurence. Hledáte způsob, jak se zviditelnit v tom davu?
Tento způsob existuje a jmenuje se INTERNETOVÝ MARKETING. Internetový marketing je souhrn způsobů, praktik a nástrojů, pomocí kterých se poskytovatel služeb zviditelní před svými potenciálními zákazníky. Výsledným efektem internetového marketingu je znásobený finanční zisk.
Jedním ze způsobů internetového marketingu je SEO (SearchEngineOptimization), čili Optimalizace pro vyhledávače. V čem je podstata tohoto nástroje reklamy na internetu? V širším smyslu tohoto slova lze říci, že se jedná o činnost, jejíž výsledný efekt se projeví umístěním poskytovatele služeb na předních místech ve vyhledávačích. Většina uživatelů internetu se při vyhledávání služeb, o které mají zájem neubírá směrem adresního hledání. Nezadávají přímo webovou adresu poskytovatele, protože většinou nemají informaci, kdo tyto služby poskytuje. A tak zadají do fulltextového vyhledávače (např. Google, Yahoo atd. ..) slovo, nejčastěji název produktu o který mají zájem a vyhledávač zobrazí ve výsledcích všechny webové stránky, které produkt nabízí, nebo uvádějí. Tak se stane, že se klidně zobrazí několik tisíců odkazů. Otázka stojí následovně: na které straně fulltextového vyhledávače se objeví vaše webová stránka? Opět trochu statistik, které říkají, že málo uživatelů internetu se dostane dál než na 10 stranu. Pokud se vaše webová stránka nachází ještě dále, vaše příležitost nabídnout potenciálnímu zákazníkovi svůj produkt hluboko klesá až k nule. V té chvíli i vám napadne, že se musíte dostat na první strany ve fulltextovém vyhledávači. A to je úkol pro internetový marketing, v tomto článku konkrétně na SEO. Proč? Protože SEO v úzkém slova smyslu znamená, využití jednotlivých nástrojů (Keywords, Backlinks, PRčlánky, htmltagy, metatagy atd. ..)

Důležitost SEO - Optimalizace pro vyhledávače.
Proč optimalizovat vaši webovou stránku? Každý, kdo vlastní doménu má důvod, proč ji chce a na jaký účel. Vytvořit si webovou stránku musí mít nějaký smysl. Někomu se smyslem stane myšlenka představit sebe, své myšlenky, záliby. Jiným případem zřízení web stránky je aktivní představit nějakou zajímavost, například krásy přírody naší země. A dalším, zcela běžným důvodem vlastnění svého webového prostoru je obchod. Obchod ve všech jeho podobách, ať už to je e-shop, prezentace vlastní firmy a práce. Ve všech případech se webová stránka netvoří pro ni samu. Její význam je, aby přitáhla uživatelů a představila jim své poselství. V této chvíli začíná práce pro lidi, který mají postarat o to, aby byla stránka zřízena, funkční, přitažlivá obsahem i grafikou. Když to administrátoři zvládnou dokonale, je předpoklad, že stránka splní svůj cíl, přitáhne uživatelů internetu a předá jim poselství, informaci kterou přináší. Ale ani předpoklady kvalitní a funkční stránky ji ještě nemusí udělat navštěvovanou. Ne každý kdo zadá do fulltextového vyhledávače hledaný výraz automaticky najde vás. Ledaže byste byli ve fulltextovém vyhledávači např. Google na pozici lepší, než webové stránky které mají ve svém obalu stejný, či podobný obsah. Vraťme se k otázce, kterou jsme začali. Proč optimalizovat vaši webovou stránku? Rádi vám na tuto otázku odpovíme tady a teď. Naše odpověď bude výstižná a srozumitelná.
Naše odpověď na otázku PROČ Optimalizovat začneme představením optimalizace.
Co je Optimalizace webové stránky? Pod pojmem OPTIMALIZACE PRO VYHLEDÁVAČE ve zkratce SEO (angl. Search Engine Optimatization) rozumíme soubor technik a nástrojů za účelem vylepšení pozice na níž se daná web stránka zobrazí při zadání klíčového slova ve fulltextovém vyhledávači. Proč optimalizovat vaši webovou stránku? Odpověděli jsme vám velmi jednoduše a výstižně. Komu se chce ztrácet čas aktivním vyhledáváním zákazníků, když zrovna. Najdou vás, pokud se jim zviditelníte. Seo, optimalizace pro vyhledávače používá při správě vaší webové stránky onpage a offpage faktory. Jsou to souvislosti, které se nacházejí ve vztahu k webové stránce buď přímo na ní, nebo mimo ni. A tak k úpravě SEO vaší internetové stránky přistupujeme profesionálně ve smyslu jejího optimalizaci nejen na základě úpravy klíčových slov. Onpage a offpage faktory jsou neodmyslitelnou součástí SEO vaší webové stránky. O nich se dozvíme více v příštím pokračování o důležitosti Optimalizace pro vyhledávače.

Žádné komentáře:

Okomentovat