Reklamní články nebo také PR (Public relations - vztahy s veřejností) články jsou reklamní texty o produktech, službách, firmách nebo webstránkách, které na první pohled vypadají jako běžné články. Jejich prvořadým cílem je však marketing, snaha propagovat objekt článku a informovat o něm čtenářů. V porovnání s ostatními formami reklamy jsou pr články o mnoho rozsáhlejší a jejich délka se obvykle pohybuje v rozsahu od 500 slov výše. Z pohledu zaměření bývají najme na internetu efektivněji než ostatní formy reklamy. Pokud je totiž článek správně napsaný, vykytuje se pro určené klíčová slova a fráze na předních místech vyhledávačů a získává tak čtenáře, kteří opravdu mají zájem o ty informace, které obsahuje.
Dobrý reklamní článek musí obsahovat spoustu informací, dat, být bohatý na fakta a obsahovat klíčová slova a fráze související s předmětem článku. Pro optimalizaci pro vyhledávače (SEO) je dobré, aby článek klíčová slova obsahoval více krát (ne však příliš mnoho) av různých slovních tvarech a zárovaň, aby tyto výrazy byly pár krát zvýrazněny tučným písmem. Pro zvýrazňování tučným písmem používejte html tag STRONG, ne tag B. Tag STRONG má totiž sémantický význam, a proto je pro vyhledávače cennější. Na konci PR článku</a> by měly být uvedeny kontaktní údaje nebo odkaz na stránku produktu, služby nebo firmy.
V současnosti se PR články používají většinou na zlepšování pozici webstránek ve vyhledávačích (SEO) a tak to, že se ze zvolených klíčových slov udělají odkazy směřující na optimalizovanou stránku, jejíž pozici se snažíme zlepšit. Pokud vyhledávač pak najde odkaz s takovými slovy vedoucí na tuto stránku, tak zvýší její hodnocení a (možná) pozici pro tyto výrazy. Samozřejmě zpětné odkazy nejsou jediným SEO faktorem ovlivňujícím umístění webstránek. Odborníky v oblasti SEO optimalizace stránek jsou však považovány za ten nejdůležitější. Proto je čas věnovaný psaní kvalitních reklamních článků s cílem budování sítě zpětných odkazů, velmi dobrým marketingem a investicí.
Žádné komentáře:
Okomentovat