Konopný seznam

středa 2. března 2011

5 důvodů proč inzerovat na slevovém portálu

Podnikatelé jsou nesmírně konzervativní. Vidíme to v nabízených službách, produktech. Je velmi náročné najít podnik (obchod / eshop / restauraci), který Vás skutečně zaujme a který se viditelně odlišuje od konkurence.

Konzervatismus podnikatelů se bytostně dotýká i propagace jejich služeb. Billboardy, letáky, či rádio pokládají za ověřený a efektivní reklamní nástroj. Proč? Dokážete změřit výsledný efekt reklamní kampaně? Ne.

Slevovým portálem a reklamě na Internetu mnozí nedůvěřují. Bezdůvodně. Přitom právě slevové portály (a internetový marketing obecně) jsou skvělým reklamním nástrojem s exaktní statistikou.


Krátkodobě zaujmete tisíce lidí
Slevy lákají mnoha. Největší slevové servery komunikují s obrovským počtem fanoušků v sociálních sítích, oslovují kvanta zákazníků prostřednictvím newsletterů a stejně disponují zajímavou přirozenou návštěvností (a samozřejmě i návštěvností ze slevových agregátorů). Zmíněné faktory předurčují Váš produkt k tomu, aby zasáhl širokou masu.

Váš web během trvání akce navštíví množství potencionálních zákazníků. Máte použitelný web s údernými texty, který návštěvníky nenudí, ale baví? Pak máte velkou pravděpodobnost, že několik návštěvníků stránek proměníte na zákazníky i bez slevového kupónu.

Při výběru slevového serveru, zda uvažování nad výškou slevy (kterou jste ochotni poskytnout), zvažte všechny skutečnosti. Nenechte se zlákat vidinou krátkodobého "výdělku". Pamatujte, nejde o to vydělat, ale zviditelnit své podnikání a produkt.

Reklama Vás nestojí téměř nic
Inzerovali jste v rádiu, novinách nebo v jiných médiích? Pak určitě víte, že inzerce není levná záležitost. Slevové portály hroutí bariéry předražené reklamy. Prostřednictvím portálů dokážete oslovit masu prakticky zadarmo. Poskytnete slevu na produkt (např. na úroveň Vašich nákladů na jednotku) a inzerujete. Nestojí Vás to nic a náklady Vám proplatí zákazníci. Jediné, co musíte zvládnout je obsloužit zákazníky a zaujmout je.

A abychom nezapomněli - slevové servery si účtuje provizi. Nebojte se, provize je propojená s výkonem kampaně. Poskytnete slevu z 3 € na 1,50 € a zprostředkovatel (slevový server) bude produkt na svém webu prodávat za 1,79 €.

Do svého "krámu" donesete reálné peníze
Inzerce na slevových serverech Vám do podniku přivede reálných zákazníků s reálnými penězi. Nezapomínejte nato. Máte jedinečnou šanci získat jich co nejvíce. Bylo by hříchem nevyužít ji. Myslete na cross-selling, nabízejte doplňkové služby. Je pravděpodobné, že zákazník si ke steaku z kupónu objedná něco k pití. Nabídněte mu domácí limonádu (na které máte zajímavou marži) a chutný dezert. Přesvědčte ho, aby si z e-shopu objednal ještě něco navíc. Pocit, že ušetří na poštovném nestačí. Dejte mu důvod nakoupit u Vás.

V dlouhodobém horizontu vyděláte
Je nesporně faktem, že nejlepší reklamou je doporučení zákazníka. Prodali jste množství kupónů a nyní musíte nabídnout co nejlepší službu. Jednejte se zákazníkem slušně - jakoby ani žádný slevový kupón nepoužil. Nezľavte na kvalitě služeb. Pokud zákazník uvidí, že má smysl vrátit se k Vám, vrátí se. A nejen, že bude spokojený, ale své pocity bude sdílet se svými přáteli. Myslete na to. Kampaň na slevovém serveru Vám v dlouhodobém horizontu dokáže přinést více peněz.

Možná Vás zklamu, ale pokud nabízíte nekvalitní služby a zákazníci k Vám chodí tak často, jak ateisté do kostela, máte smůlu. Slevový portál Váš byznys nevzkriesi.

Reklama na slevových portálech je měřitelná
Je to tak. Reklama na slevových portálech (a Internetu) je narozdíl od klasických médií měřitelná. Seriózní slevový portál Vám poskytne kompletní statistiku kampaně - počet zobrazení, počet unikátních návštěvníků, počet prodaných poukazů atd.. Stejně je rozumné na vlastním webu používat analytický nástroj a vyhodnocovat konverze z dané kampaně.

Vše má své pro a proti. Rovněž inzerce na slevovém serveru. Výhod i nevýhod zmiňované inzerce je mnohem více. Ať už se rozhodnete jakkoli, můžeme být jen rádi, že na Slovensku máme nové "médium" pomocí kterého dokážeme efektivně inzerovat své služby a produkty.

Žádné komentáře:

Okomentovat