Konopný seznam

středa 2. března 2011

Nejefektivnější forma internetové reklamy je reklama v Google

Majitelé web stránek a eshopů měsíčně utratí v průměru 500 - 1000 € na internetovou reklamu. Mezi nejpreferovanější marketingové aktivity patří reklamní kampaně v Google, SEO optimalizace, newslettery, PR články a tvorba pomocných obsahových webů.

Vyplývá to z průzkumu BiznisWeb.sk, který nabízí redakční systém pro tvorbu www stránek a eshopů. "Z 500 oslovených klientů využívajících služeb BiznisWeb.sk až 58% považuje investici do PPC internetové reklamy za efektivní, protože je velmi dobře měřitelná. Například, pokud podnikatel investuje 500 EUR, díky podrobnému měření ví, že z reklamy reálně získal 20 zákazníků, kteří nakoupili za 3000 EUR. Návratnost investic je okamžitě viditelná. Takové přesné měření neumožňuje žádný jiný typ reklamy, "popisuje výsledky průzkumu Ing. Petronela Varačková, marketing specialist BiznisWeb.sk.

Nejčastěji je PPC reklama kombinovaná se SEO optimalizací, kterou preferuje až 26% respondentů. 12% oslovených zákazníků si vytvořilo pomocné obsahové www stránky na podporu prodeje a zvýšení návštěvnosti na svých webech; 4% respondentů vidí potenciál iv odesílání hromadných mailů na vlastní nebo zakoupené databáze av odesílání PR zpráv.

Zvyšování návštěvnosti na mých stránkách realizuji:

formou PPC reklamní kampaně (Google AdWords, Etarget, Facebook)
58%

SEO optimalizací
26%

tvorbou pomocných obsahových webů
12%

prostřednictvím hromadných mailů a PR zpráv
4%

Zdroj: www.BiznisWeb.sk

"V průzkumu jsme dále zjišťovali, jakou částku majitelé eshopů a www stránek měsíčně utratí na internetovou reklamu a zjistili jsme, že až 47% zákazníků služby BiznisWeb.sk investuje 500 - 1000 € na zviditelnění svého webu nebo e-shopu prostřednictvím internetové reklamy," dodává Ing. Varačková.

37% oslovených respondentů vyčlení ze svého měsíčního rozpočtu na internetový marketing od 100 do 500 €, 10% více než 1000 € a 6% maximálně 100 €.

Za měsíc investuji do internetové reklamy v průměru:

více než 1000 €
10%

500 - 1000 €
47%

100 - 500 €
37%

max. 100 €
6%

1 komentář:

  1. Nejsem si jistý, že to lze tak jednoduše tvrdit. Vše má svá specifika, která se odvíjí od konkrétního odvětví a produktu/služby. Souhlasím, že vedení PPC kampaně bez optimalizace on-page faktorů alespoň na cílové stránce znamená nižší efektivitu. Bohužel si to spousta lidí/firem neuvědomuje. Hold návštěva ještě neznamená konverzi...

    OdpovědětVymazat