Konopný seznam

středa 2. března 2011

Internetový marketing

Internetový marketing (jiné názvy: i-marketing, webový marketing, online marketing, elektronický marketing, e-marketing) je skupina činností, praktik a postupů, které se snaží naplnit cíle získávat nové návštěvníky, udržet je a jejich návštěvu premeniť na obchod.
Na první pohled by se mohlo zdát, že pouze o přenesení tradičního konceptu marketingu do prostředí internetu. Není to však tak jednoduché. Při tradičním pojetí marketingu je důležitým prvkem informování a šíření zpráv o produktu, nebo službě reklama. Různými kanály se následně o těchto výstupech podnikatelské jednotky dozví její odběratel. Ať už jde o firmu, nebo koncového zákazníka.

Při internetovém marketingu však to tohoto kanálu ještě vstupuje internetový vyhledávač. Odběratel se prostřednictvím vyhledávače dozví o několika stránkách, kde by potenciálně našel to, co hledá. Proto je při internetovém marketingu důležité nejen zaujmout spotřebitele, ale i vyhledávač - a to tak, aby zařadil konkrétní web co nejvyšší ve výsledcích vyhledávání. internetový marketing je proto koncept několika součástí.

A nakonec - reklama na internetu se děje se zacílením na obě zúčastněné strany - i vyhledávač, i zákazník. Pro vyhledávač musí respektovat několik technických parametrů a pro zákazníka - musí hlavně zaujmout.

Formy internetového marketingu:
SEO
PPC
Propagace na sociálních sítích (Facebook, Twitter, ...)
Soutěže Newsletter Starost o stávající klientelu (bonusy / slevy pro stálé klienty)
Affiliate program
Dropshipping

Žádné komentáře:

Okomentovat