Konopný seznam

pondělí 8. srpna 2011

Mýty a pravda o LPG

LPG je nebezpečnější než benzín.
Není pravda - bezpečnost plynového agregátu je srovnatelná s bezpečností benzínového. Ta je zaručena použitím homologovaných nádrží, které jsou podrobovány zkušebním přetlakem. Certifikát o kontrole má platnost 10 let. Po uplynutí této doby je třeba nádrž vyměnit. Víceúčelový ventil zabraňuje naplnění nádrže na více než 80% objemu. Přetlakový ventil se otevře při přetlaku 25 bar. V případě požáru vozidla se tavná pojistka na víceúčelovém ventilu roztaví a umožní únik plynu. Plyn pouze shoří a nádrž následkem přetlaku nevybuchne. Ochranný ventil dokáže uzavřít průtok paliva při průtoku vyšším než 6l/min, k čemuž může dojít například při roztržení potrubí. Elektromagnetický ventil se otevře až po přepnutí pohonu na pohon LPG. Přítomný je i ruční uzavírací ventil. Plynotěsná skříňka zabrání vniknutí plynu do prostor vozidla v případě jeho úniku. Odvětrání se vždy řeší odvedením pod vozidlo.

LPG nepříjemně zapáchá v autě i v jeho okolí.
Není pravda - moderní systémy zajišťují, že plyn LPG z automobilu neuniká. Tento mýtus vznikl na základě starých a mnohdy amatérský nainstalovaných zařízení LPG v devadesátých letech. Pokud je u správně instalovaného moderního zařízení přesto cítit plyn, jde o stejný problém, jako kdyby vám tekl benzín z nádrže. Tehdy je třeba navštívit odborný servis LPG, který problém odstraní.

Při provozu na LPG má auto malý výkon a zvýšenou spotřebu.
Polopravdy - spotřeba je srovnatelná s běžným benzínovým nebo naftovým motorem, výkon motoru při spalování LPG se sníží přibližně o 5-10% a spotřeba vzroste zhruba o 10% v porovnání s jízdou na benzin.

LPG ničí motor.
Opak je pravdou - na rozdíl od benzínu LPG nerozpouští olej a nevytváří karbonové usazeniny.

Ovládání auta na LPG je složité.
Není pravda - moderní montáž LPG nevyžadují jiné ovládání od řidiče, jako čerpání paliva na čerpací stanici, dokonce i to za vás udělá školený personál na místě. Řídící jednotka se sama přepne na plyn, pokud je motor správně zahřátý. Řidič má šanci přepnutí jen slyšet - cvakne ventil na nádrži LPG, žádné zpoždění nebo trhání motoru se neobjeví.

Montáž LPG zařízení údajně zabírá hodně místa.
Pravda - jednou z mála nevýhod je, že se zmenší zavazadlový prostor. Nádrž na plyn se instaluje buďto do kufru, nebo na místo kde se nachází rezerva. Sortiment nádrží je tak velký, že lze přistupovat ke každé montáži LPG individuálně a podle potřeb klienta.

Auto na LPG nelze provozovat v zimě, protože zamrzá.
Není pravda - LPG nezamrzne ani při teplotách pod nulou. Řídící jednotka sama přepne na plyn LPG, pokud je motor správně zahřátý.

V autě na LPG zasychají benzínové vstřikovače, protože se nevymažou protékajícím benzínem.
Není pravda - součástí přestaveb LPG je také ověření bezpečného a spolehlivého dlouhodobé funkčnosti. Pokud je konkrétní typ motoru náchylný k zasychání vstřiků, je řídící jednotka LPG naprogramována tak, aby např. každý desátý vstřik byl benzín.

Montáž LPG prý není vhodná do starších vozidel.
Není pravda - přestavbu LPG lze provést téměř u každého vozidla. Systémy vstřikování plynu jsou konstruovány pro starší i nová vozidla.

Není možné parkovat v podzemních garážích.
Částečně pravda - parkování v podzemních garážích s LPG patří do jedné z mála nevýhod. Ačkoliv v  České republice již tento zákaz neplatí, problém může nastat při cestě do zahraničí.

Žádné komentáře:

Okomentovat